Matchspill 2017 kvalifisering – Lørdag 10.06

Lørdag 10.06 KL 09:00 er det klart for matchspill kvalifisering 2017.

Meld dere på folkens! Forløpig bare 4 påmeldte.

Link til påmelding: http://hvamgolfklubb.no/turneringer/#/competition/985531/info

Matchspillet begynner med 18 hulls Kvalifesering runde på Hvam Golfbane. Premie for første 3 plassene blir Gavekort i Hvam GK proshop.

Hvam Golfklubb Matchplay regler:

Kvalifiseringen er et 18 hulls slagspill med max handicap 24 for menn og 28 for kvinner.

Menn spiller fra tee 54 og kvinner fra tee 36.

Etter kvaliseringen starter selve matchspillet.

Det er plass til 64 spillere.

Dersom de blir færre enn 64 deltakere går 32 videre til matchplaykonkuransen etter kvaliseringen.

Dersom de blir færre enn 32 deltakende går 16 videre til matchplaykonkuransen, og blir det mindre enn 16 spillere går 8 videre.

Matchplaykonkurransen blir så spilt med 3/4 av differansen i handicap mellom konkurrentene, avrundet til nærmeste hele tall. Dette tallet representerer da hvor mange ekstra slag den med høyest handicap får i forhold til den med lavest handicap. Antall ekstra slag fordeles på banens hull etter indexen på hullene. Som eksempel gir 3 ekstra (tildelte) slag ekstra slag på hullene med index 1, 2 og 3.

Hvis det er uavgjort mellom spillerne etter 18 hull, skal det spilles playoff fra 1. til 18. eller så lenge som nødvendig for å få en avgjørelse. Handicapforskjellen og indexen på hullene blir det samme som på den ordinære runden.

Cirka datoer for rundene: TBA

1-4 plass: (turneringskomiteen setter spilletid)

Etter at antall deltakere er klare vil komiteen frigi de endelige datoene for hver runde.

Spiller som står oppført først på turneringslisten skal kontakte motstanderen i de første to dagene av hver runde. Spillerne må bli enige om spilletiden og prøve sitt ytterste for å oppnå en vellykket landing.

Dersom den første spilleren ikke tar kontakt med motstander i de to første dagene av hver runde, bør motstander kontakte komiteen som da vil finne et tidspunkt for når kampen skal spilles og informerer spillerne via e-post.

Hvis en spiller ikke møter opp til avtalt tid, vil hun/han tape sin kamp.

Hvam Matchplay er åpen for alle medlemmer og påmelding kan gjøres i Golfbox fra 18.mars til 08.juni.