Dramatisk i semifinalen i Hvam Match play

Det nærmer seg finalen på årets Hvam Match play, og denne uken er det blitt spilt om retten til å delta i finalen 19. september. I de tidligere rundene har det vært favorittseierer, skulle bomben sprenges i semifinalen?

Første semifinale gikk mellom Gudfinnur Kleveland og Christer Mårtensson. Matchen ble jevn og alle 18 hull ble benyttet. Selv om Mårtensson spilte sværrt godt, var det likevel favoritt Kleveland som kunne ta med seg finalebilletten hjem.

I andre semifinale skulle Kjell Roar Unes opp mot Ole Kristian Ensrud-Skraastad. Ensrud- Skraastad hadde en solid ledelse underveis i matchen, men Unes kom sterkt tilbake og etter 18 hull var spillerne likt. Dermed bar det ut på ny runde for å få en avgjørelse i matchen, og først på hull 20 kunne Ensrud-Skrasstad løfte hendene over hodet som vinner.

Lørdag 19. september er det klart for historiens første finale i Hvam Match play. Her skal Gudfinnur Kleveland måle krefter mot Ole Kristian Ensrud-Skraastad. Kampen om tredjeplpassen går mellom Christer Mårrtensson og Kjell Roar Unes samme dag.

Resultater