Kleveland klubbmester 2016

Helga 8. og 9. oktober gikk årets klubbmesterskap av stabelen på Hvam Golfklubb, og et gledelig antall spillere stilte klare for å kjempe om heder og ære. Etter 36 hull kunne Gudfinnur Kleveland heve armene i været som klubbmester i Hvam Golfklubb 2016. Videre ble det også kåret mestere i klassen senior og for de med med hcp. mellom 19,1-36.

Gudfinnur Kleveland ledet mesterskapet etter første dag, 5 slag foran Stein Kristian Helland. Helland klarte ikke å hente inn noen slag på avslutningsrunden søndag, og seieren ble til slutt klar med 8 slag. Joachim Heimen tok tredjeplassen.

I seniorklassen ble også seiersmarginen også stor, Bjørn Richard Lilleseth var i en egen klasse selv om det var noe spenning etter lørdagsrunden. Claus Jacobsen lå 6 slag bak, men klarte ikke å hente inn slag søndag og tok andreplass. Per Ingar Skogseth tok tredjeplassen.

I klassen for spillerne med hcp. mellom 19,1-36 ble det endringer fra lørdag til søndag. Kjetil Mørkved spilte en god første runde, og ledet foran avslutningen søndag. Søndag hevet Roger Udnes sitt spill betraktlig, og det gjorde at han til slutt kunne hoppe øverst opp på seierspallen. Tommy Skymoen tok andreplassen, og Kjetil Mørkved havnet på tredjeplass.

Etter runden søndag, ble det også arrangert klubbmesterskap i putting. Mesteren her blir avslørt på årsfesten 22. oktober.

Klubbmesterskapet ble avsluttet med sosialt samvær med nydelige hamburgere.

Resultater klasse A+B

Resultater senior