Baneåpning og status

Kjære medlem og gjest.

NGF i samarbeidet med helsedirektoratet har lettet på restriksjonene for idrettsaktiviteter. For oss betyr dette at vi får en mulighet til å kunne åpne golfbanen innen kort tid – Fantastisk for alle oss som ønsker å bruke tiden ute i vårt fantastiske golfanlegg. Vi setter en foreløpig åpningsdato for golfbanen, 17.04. For drivingrangen er dette fortsatt til diskusjon og her vil det komme mer informasjon innen kort tid.

Men, for at dette skal være mulig er vi nødt til å fortsatt nødt til å ta strenge forhåndsregler for å unngå smitte av Corona-viruset. Vi er alle nødt til å følge alle retningslinjer, utarbeidet av NGF til punkt og prikke.

Les om alle retningslinjene her

Før spill:

• Ikke besøk golfanlegget dersom du er i karantene eller har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.
  • Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene, og av den kommune hvor golfanlegget er.
  • Unngå samkjøring til banen.
  • Unngå å komme til golfanlegget for tidlig for å unngå ansamlinger av mennesker.
  • Trallerom og garderober er stengt.
  • Ingen bruk av utleietraller. Bruk av golfbiler anbefales kun for de med legeerklæring.
  • I kafé/restaurant følges myndighetenes retningslinjer for serveringssteder.
  • I proshop følges myndighetenes retningslinjer for butikker.
  • Unngå kontanter, bruk helst kontaktløs betaling eller kort.
  • Det oppfordres til først og fremst å spille sammen med personer man kjenner/føler seg trygge med i den nærmeste perioden fremover.

Under spill:

• Hold avstand til hverandre. Minimum 2 m under hele runden anbefales.
  • Bruk bare dine egne pegger – ta ødelagte pegger med hjem.
  • Bruk og berør bare dine egne golfballer.
  • Golfhansker kan også infiseres ved berøring av andre gjenstander.
  • Ikke lån noe utstyr fra andre spillere – hverken køller, blyanter, avstandsmålere eller annet.
  • La alltid flagget stå i hullet.
  • Det tilrettelegges for at ballen ikke går ned i hullet – slik at ballen kan fjernes uten kontakt med hullkant og -kopp.
  • «Gi» putter for å unngå kontakt med hull og hullkant.
  • Ingen ballvaskere på banen.
  • Ingen raker i bunkere. «Rak» så godt du kan med skoen eller golfkøllen.
  • Søppeldunker benyttes ikke. Ta med søppel hjem.
  • Merkestaker flyttes/berøres ikke, men behandles som «uflyttbar hindring» og gir fridrop.
  • Vannkraner på banen er stengt.

Etter spill:

• Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet.
  • Ikke bytt eller signer scorekort.
  • Ingen rengjøring av sko ved bruk av høytrykkspistol, eller børster.
  • Opphold på klubbhuset gjøres så kort som mulig etter spill.
  • Ingen ansamling av mennesker.
  • Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige områder som parkeringsplass etc.
  • Ingen «high-fives» eller berøringer.

Før baneåpning vil vi bruke tiden til å gjøre forenklinger og forbedringer av golfanlegget. Noen av disse punktene er:

• Fjerne noen av trærne i ravinen foran green på hull 4. Dette vil forenkle innspillet fra fairway på hull 4 betraktelig.
  • Heving av utslag på hull 6 med +1 meter. Dette vil bedre sikt over fairway og forenkle utslaget ved hull 6.
    • For sesongen 2020 vil utslaget på hull 6 dermed flyttes til andre siden, ved svart og hvitt utslag på hull 2.
  • Vi vil også gjøre generelle opprydningsarbeid av vekster på ugunstige plasser på banen.

Har du lyst og anledning til å bli med på dugnaden eller har innspill i saker som kan forenkle og forbedre anlegget kan du rette disse til Iver Husum, per telefon: 95 83 12 00